شناسهٔ خبر: 17225 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم خبر داد:

واگذاری بیش از ۲۲۰ هزار مترمربع زمین برای تامین مسکن افراد کم درآمد استان قم

ابوالفضل علیخانی مدیر املاک و حقوقی استان قم گفت: خوشبختانه بیش از ۹۰ درصد زمین‌های واگذاری جهت تامین مسکن اقشار کم درآمد استان قم، ساخته و تحویل شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم در راستای تامین مسکن اقشار آسیب پذیر و کم درآمد استان قم، تاکنون بیش از ۲۲۰ هزار مترمربع زمین با ارزشی بالغ بر یکصد میلیارد تومان به ادارت و نهادهای حمایتی واگذار شده است.

ابوالفضل علیخانی مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم با اعلام خبر فوق تصریح کرد: طی قراردادهای منعقده با ادارات و نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره)، اداره کل بهزیستی، خیرین مسکن ساز و بنیاد مسکن، قطعاتی از زمین‌های محدوده پردیسان و همچنین قطعاتی در داخل شهر قم با کاربری مسکونی جهت تامین مسکن اقشار کم درآمد و محروم استان قم واگذار شده است.

علیخانی در ادامه گفت: این اقدام وفق بخشنامه‌های وزارت راه و شهرسازی و با هماهنگی نهادها و سازمان‌های حمایتی از سال ۸۶ در استان قم تقویت شده است.

وی در ادامه به ارائه آماری قطعات واگذاری شده پرداخت و بیان داشت: از ۲۲۰ هزار مترمربع زمین واگذاری بیش از ۷۵ هزار مترمربع به بنیاد مسکن، ۷۲ هزار مترمربع به خیرین مسکن ساز، ۴۲ هزار متر به کمیته امداد و بیش از ۲۸ هزار مترمربع به اداره کل بهزیستی استان تحویل شده است.

علیخانی ضمن ابراز خوشحالی از ساخت بیش از ۹۰ درصد زمین‌های واگذاری به جامعه هدف افزود: براساس تعهدات، بنیاد مسکن موظف به ساخت ۱۰۰۰ واحد، خیرین مسکن ساز ۱۵۰۰ واحد، کمیته امداد ۷۷۰ واحد و اداره بهزیستی ۴۲۰ واحد بوده‌اند که همه واحدها ساخته شده و تحویل جامعه هدف شده است.

مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: این تعداد از واحدهای تحویلی مسکن به اقشار آسیب پذیر و کم درآمد استان قم، بیش از ده درصد از کل واحدهای ساخته شده طی برنامه قانون ساماندهی در سطح استان قم است که از افتخارات دستگاه‌های مرتبط در راستای تامین مسکن قشر محروم و کم بضاعت جامعه است.